Panasonic MC-CG463

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic MC-CG463 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Dafje 10-07-2009
Geschreven voor: Panasonic MC-CG463

Ik kocht nog geen jaar geleden de Panasonic MC-CG463.
De reden waarom ik een Panasonic kocht ,was omdat mijn vorige stofzuiger eveneens een Panasonic was ,en mij meer dan 10 jaar goede diensten verleend had. Helaas was dit deze keer niet het geval. Reeds in het begin viel mij op dat bij half volle stofzak frequent een beveiliging in werking trad ,waardoor de zuigkracht verminderde. Alleen als wanneer ie 'n nieuwe stofzak had ,zoog ie zoals het moest.
Totdat . . . op 'n goeie dag ( het was feitelijk een slechte dag ) de stofzak scheurde. Ik hoorde een vreemd geluid ,en schakelde onmiddelijk de stofzuiger uit. Maar 't was te laat. Er was al teveel stof van de gescheurde stofzak via de motorfilter ( ? ! ) in de motor terecht gekomen. Met als gevolg dat de stofzuiger vanaf dien na 5 min. gebruik overhit geraakte en automatisch afsloeg. Een kleine aanmerking wil ik tot slot nog hieraan toevoegen. De prijs dewelke ik betaalde voor deze stofzuiger was amper 80 €. Ruim tien jaar geleden betaalde ik 4 keer zoveel voor 'n stofzuiger. Deze was dan kwalitatief ook stukken beter. Een kleinhandelaar vertelde mij dat de prijzen van bepaalde artikels zo laag zijn ,dat ze bij 't kleinste defect weggesmeten worden ,gezien een herstelling ( t.o.v. de nieuwprijs ) niet meer het overwegen waard is. Spijtig ! Niet alleen m.b.t. het milieu